Fraud Blocker
Motor Lease

תוכן עניינים

וולוו 15 טון

תוכן עניינים

השכרת משאית להובלה

פעמים רבות יש צורך להעביר חפצים, רהיטים או דברים גדולים וכבדים ממקום למקום. הדרך היחידה לעשות זאת היא באמצעות השכרת משאית להובלה. ענף ההובלות בארץ מלא וגדוש במסיעים ומשכירים שונים, וכדי לא להתבלבל ולא לגלות שרימו אתכם חשוב לשים לב היטב לכל הפרטים. אנחנו נסקור כאן מספר היבטים שחשוב לשים לב אליהם כאשר שוכרים משאית להובלה, בשביל לעזור לכם להבין טוב יותר איך לעשות זאת.

למה לשכור משאית ולא חברת הובלות?

ישנן סיבות טובות לכך שעדיף לשכור משאית מאשר חברת הובלות. לפני שנציין אותן חשוב להדגיש שרק בעלי רישיון למשאית יכולים לנהוג במשאית, ולכן אם אין לכם רישיון כזה- או שתלכו לעשות אחד, או שהמאמר הזה לא יהיה רלוונטי אליכם.

בעלי רישיון למשאית מעדיפים לשכור משאית ולא חברת הובלה, כיוון שמדובר בהוצאה שהיא משמעותית יותר נמוכה. לא משנה מה גודל המשאית, השכרה של משאית לבד תעלה פחות מאשר משאית מחברה מוכרת עם סבלים.

סיבה נוספת היא על מנת לשמור על איכות הפריטים המובלים. פעמים רבות מובילים שכורים יכולים לנהוג בגסות בחפצים שהם מעבירים, כי אין להם נגיעה אישית בהם. אם מדובר בפריטים יקרים, עדינים או מורכבים- היחס הזה יכול להיות בלתי הפיך והפריטים עלולים להינזק.

יתר על כן, חשוב להדגיש שתחזוקה של משאית היא מורכבת, יקרה, מלאת התעסקויות ויכולה לגרום לכאבי ראש. השכרת משאית להובלה רק כשצריך יכולה לחסוך את כל ההתעסקות בתחזוקה ובתפעול של המשאית בזמנים שבין ההובלות.

זה מוביל אותנו לסיבה העיקרית שגורמת לעסקים להשכיר משאיות- השכרת משאיות להובלה, גם בכמויות גדולות, תהיה פשוטה יותר לתפעול וזולה יותר מאשר רכישת צי של משאיות ותחזוק שלו.

כמה עולה לשכור משאית להובלה?

העלות של השכירות תלויה במספר גורמים, כאשר הבולטים שבהם הם:

  • גודל המשאית- מה הגודל ומה המשקל שלה. המשאיות הקטנות ביותר להשכרה הן במשקל 7.5 טון, כאשר במשקלים נמוכים יותר יש רכבים אחרים. המשאיות הגדולות ביותר יכולות להגיע עד 30 טון. ככל שהמשאית גדולה יותר ושוקלת יותר, עלות ההשכרה שלה תגדל.
  • סוג המשאית- ישנם מספר סוגים של משאיות להשכרה, כמו למשל משאיות משטח, משאיות עם ארגז, משאיות קירור ועוד. כל סוג של משאית מתומחר באופן שונה.
  • משך ההשכרה- כמו בהשכרה של כלי רכב ומוצרים אחרים שאינם משאיות, ככל שמשך ההשכרה יהיה ארוך יותר עלות ההשכרה תגדל. ניתן לחשב את משך ההשכרה בתעריפים שונים: לפי שעה, לפי יום או לפרקי זמן ארוכים יותר.
  • מרחקי נסיעה- ככל שמרחק הנסיעה יהיה גדול יותר, העלות תגדל. התעריפים משתנים בין החברות והמרחקים השונים ולכן העלייה במחיר לא תהיה אחידה בהכרח בכל המקומות המשכירים משאיות.
  • עזרים נוספים- האם שוכרים מלבד המשאית גם סבלים, אביזרים שיכולים לעזור בתהליך העמסת הציוד על המשאית, שירותים שהופכים את חוויית הנהיגה והנסיעה לטובות יותר ועוד? אם כן, כנראה שהעלות הכוללת של ההשכרה תגדל.

מה עוד חשוב לדעת לפני ששוכרים משאית?

אם הגעתם עד לכאן סימן שהשגתם כבר כמעט את כל הידע הדרוש לכם כדי לשכור משאית. למרות זאת, אנחנו ממליצים לכם לעבור גם על הטיפים החשובים הבאים:

מיקום חברת ההשכרה

ודאו שהחברה איתה אתם סוגרים את פרטי ההשכרה נמצאת קרוב אליכם או במרחק נסיעה סביר. חבל שבסוף תשלמו יותר על קילומטרים עודפים כי רציתם לחסוך כמה שקלים ושכרתם משאית ממקום מרוחק. מלבד הכסף שהפסדתם, איבדתם גם זמן.

התאמת גודל המשאית למיקום בו אתם מבצעים את ההובלה

אם אתם הולכים להסתובב עם המשאית בערים צפופות, כנראה שמשאית גדולה מאוד לא תעזור לכם- ולו בגלל שהיא פשוט לא תצליח לעבור ברחובות. התאימו את גודל המשאית לגודל הרחובות שעוברים בהם ואם אתם לא בטוחים תמיד אפשר להתייעץ עם חברת ההשכרה.

ביטוח

אל תחסכו דווקא בביטוח ואל תגררו את עצמכם לכיסוי נזקים בעשרות אלפי שקלים במקרה של תאונה. זכרו שמשאית היא כלי רכב גדול ועוצמתי שיכול לעשות הרבה נזק לרכבים אחרים ולמה שמסביבו במידה ומתרחשת תאונה. חבל שתפעלו בקלות ראש ותצטרכו לשלם אחר כך סכומים כבדים, הפעילו ביטוח איכותי שיגן עליכם במקרה של תאונה.

אמינות החברה

השכרת משאית להובלה יכולה להוביל למפח נפש גדול אם במהלך הנסיעה מתגלים במשאית פגמים שלא ידעתם קודם לכם, או תקלות קטנות שהסתירו מכם. שכרו את המשאית מחברה אמינה ומוכרת שאתם יודעים שיש לה רכבים איכותיים והמלצות, ושהיא תעמוד לצידכם אם במהלך זמן ההשכרה תקרה תאונה או תקלה למשאית.

לסיכום

כפי שראינו, השכרה של משאית להובלה עדיפה ממגוון סיבות על השכרה של מובילים או על רכישה ותחזוק של משאית. כדי שההשכרה תלך באופן הכי טוב וחלק שאפשר כדאי לוודא שהפעלתם ביטוח, התאמתם את המשאית לצרכים שלכם ולמיקום הנסיעה ושכרתם משאית מחברה אמינה ומוכרת שתהיה לצידכם במשך כל זמן ההשכרה.

 

 

דילוג לתוכן