Fraud Blocker
Motor Lease

תוכן עניינים

מכירת משאיות יד 2

תוכן עניינים

מכירת משאיות יד 2

שוק משאיות יד שנייה במדינת ישראל הינו שוק דינמי ומתפתח. לאורך השנים האחרונות חל גידול משמעותי במספר העסקאות הנוגעות למשאיות משומשות, בעיקר בזכות הביקוש הגובר לכלי רכב מסחריים במחירים זולים יחסית. אך יחד עם זאת, כאשר רוכשים משאית יד שנייה חשוב מאוד לפעול בזהירות רבה ולערוך בדיקה יסודית למצבה הטכני של המשאית אותה רוכשים. אם אתם מעוניינים לדעת יותר על רכישה ומכירה של משאיות יד 2 המאמר הבא הוא בדיוק בשבילכם. במאמר זה אנו נספק לכם מידע בנוגע ליתרונות השונים של רכישת משאית יד 2 ונציג בפניכם טיפים שיעזרו לכם לרכוש בצורה חכמה יותר. 

מהם היתרונות של רכישת משאית יד 2

רכישת משאית יד שנייה יכולה להיות חלופה חסכונית וטובה לרכישת משאית חדשה. אחד היתרונות הבולטים ביותר הוא החיסכון הכספי המשמעותי לעומת רכישה של משאית חדשה. המחיר של משאיות משומשות יכול להיות זול יותר ב-30%-50% מן המחיר של משאית חדשה מאותו סוג. יתרון נוסף הוא הזמינות המיידית של המשאית, אין צורך להמתין לאספקת המשאית.
בנוסף על כך, בחלק מן המקרים ניתן למצוא משאיות משומשות אשר עברו שדרוג או הסבה ומותאמות באופן אישי לצרכים ספציפיים. 

מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים משאית יד 2?

רכישת משאית משומשת הינה החלטה מורכבת המצריכה בדיקה מקיפה של מצב המשאית לפני ביצוע העסקה. כעת נציג בפניכם את הנקודות החשובות ביותר אליהן יש להתייחס טרם רוכשים משאית יד שנייה:

  • מנוע המשאית – חשוב מאוד לבדוק היטב את מנוע המשאית ולוודא שלא קיימות בו בעיות הנוגעות לביצועים, צריכת שמן, רעשים חריגים ו/או דליפות. אנו ממליצים לכם להיעזר במומחה לבדיקת מנועים או לבצע בדיקת מעבדה לשמן המנוע.
  • תיבת הילוכים – נקודה חשובה נוספת אליה יש להתייחס הינה תיבת ההילוכים של המשאית. יש לערוך בדיקה לתיבת ההילוכים והמצמד ולוודא תקינות מלאה בעת העברת הילוכים ובתפקוד המצמד. 
  • מערכת בלמים – יש לוודא כי כל הרכיבים השונים של מערכת הבלמים פועלים בצורה תקינה, חשוב להתייחס לבעיות אפשריות כמו: רעשי בלימה, דליפות נוזל בלמים, ריפוד בלמים בלוי וכן הלאה. 
  • שלדת המשאית – חשוב לבחון בתשומת לב מלאה את שלדת המשאית, המתלים ואת מערכת הגה הכיוון על מנת לזהות סדקים, עיוותים או בעיות קורוזיה. 
  • בדיקה כללית – מומלץ מאוד להזמין טרם הרכישה בדיקת מצב כללית של המשאית אצל מוסך מורשה שיכול לאתר תקלות נסתרות אליהן קשה לשים לב. 
  • היסטוריית התחזוקה – מומלץ לבדוק מהי היסטוריית התחזוקה של המשאית, כמו כן כדאי לוודא כי בוצעו למשאית כל הטיפולים התקופתיים הרלוונטיים לרבות: החלפת שמן, מסננים, נוזל בלמים וכן הלאה. זאת על מנת להפחית סיכון לתקלות עתידיות. 

בסופו של דבר, באמצעות בדיקה יסודית ומקיפה של המשאית המשומשת בה אתם מעוניינים טרם ביצוע העסקה אתם יכולים להימנע מהוצאות מיותרות ותיקונים יקרים בהמשך. אסור לחסוך בזמן ובמאמץ כאשר מוודאים שהמשאית במצב תקין טרם מחליטים לרכוש אותה. 

בדקו האם קיימת אחריות

אנו ממליצים לכם לבדוק האם קיימת אחריות על המשאית אותה אתם מעוניינים לרכוש. בחלק גדול מן המקרים לא קיימת אחריות על משאיות יד 2 הנרכשות מסוחר או מאדם פרטי. אולם, כאשר רוכשים משאית יד 2 מחברה גדולה ומוכרת בדרך כלל תהיה עליה אחריות, מומלץ לבדוק מה כוללת האחריות ולאורך כמה זמן היא תקפה. כמו כן, לא משנה ממי אתם רוכשים משאית יד 2, חשוב מאוד לערוך נסיעת מבחן למשאית כדי לראות כיצד היא מתמודדת עם דרכים מאתגרות. 

דילוג לתוכן