Fraud Blocker
Motor Lease

תוכן עניינים

Motor Lease

תוכן עניינים

ליסינג תפעולי לרכב מסחרי

אף על פי שמרבית עסקות הליסינג בשנים האחרונות נועדו למטרות של רכישת רכבים פרטיים במסגרת של ליסינג מימוני, ניתן למצוא עסקאות רבות ממין אחר. עסקות אלה, הכוללות כלי רכב שנועדו לשימוש מסחרי, נועדות בראש ובראשונה למגזר העסקי.

האם כדאי לבחור במסלול תפעולי או מימוני?

התשובה לשאלה זו תלויה במספר משתנים, כמו סוג העסק, כמות הרכבים שהוא זקוק להם, זהות המשתמשים בכלי הרכב וכיוצא באלה. היתרון המרכזי הגלום בשיטת הליסינג התפעולי הוא מעטפת השירות שמתקבלת כחלק מהעסקה, עליה נרחיב בהמשך. במקרים אחרים, שבהם מדובר בכלי רכב דו שימושי או בכלי רכב המיועד לעובד מסוים והוא עושה בו שימוש אף לצרכיו האישיים, ייתכן כי לשיטה המימונית ישנה עדיפות מסוימת על פני השיטה התפעולית.

אילו כלי רכב ניתן לחכור במסגרת ליסינג תפעולי?

עם הסוגים השונים של רכבים הזמינים במסגרת ליסינג תפעולי לרכב מסחרי ניתן למנות את כלי הרכב הבאים:
רכבי שטח וטנדרים;
רכבי טרנזיט שמשמשים להובלת סחורות;
משאיות המיועדות להובלת סחורה בהיקף גדול;
כלי רכב ייעודיים להובלת חפצים ומוצרים בקירור;
משאיות קלות במשקל הנמוך מ-3.5 טון כמו גם משאיות כבדות במשקל העולה על 3.5 טון;
כלי רכב שנועדו לשימוש הנדסי, כמו גם לעבודות כבדות בענף הבנייה, לרבות טרקטורים, נגררים, מנופים וציוד נוסף;
רכבי הסעות, אוטובוסים וכיוצא באלה.

למה לבחור בליסינג?

גם כשמדובר בכלי רכב מסחריים, החכרה באמצעות חברת ליסינג טומנת בחובה מספר יתרונות מרכזיים. ראשית, ליסינג מאפשר תנאי מימון נוחים לעסקאות המערבות מספר גדול של כלי רכב. חברות הזקוקות למספר גדול של רכבי שירות, רכבי תובלה, רכבי שליחות וכן הלאה תוכלנה ליהנות מתנאי מימון מעולים, מבלי לפגוע קשות בתקציב השוטף שלהן.
יתר על כן, ליסינג תפעולי לרכב מסחרי מאפשר לקזז את העסקה מול מס הכנסה. כלי רכב שנועדו לשימוש מסחרי מאפשרים ללקוח לקזז את תשלום החכירה הן מן ההיבט של ההוצאה התפעולית לצרכי מס ההכנסה והן מן ההיבט של מס התשומות שהשקיע העסק שלכן על מנת ליצור הכנסות.
לבסוף, ליסינג תפעולי הוא דרך יעילה ומעולה לקבלת שירות מקצועי ואמין לאורך זמן. התקשרות בעסקת ליסינג תפעולי אינה מסתיימת בקבלת הרכבים והשימוש בהם. למעשה, העסקה כוללת אף מעטפת שירותים מקיפה שחוסכת זמן, מאמץ וכסף. ליסינג תפעולי חוסך עלויות גבוהות הכרוכות בניהול צי הרכב, בתחזוקתו ובהוצאות ביטוח.

ליסינג תפעולי מתאים אף לעסקים הנמצאים בשלבי הקמה

אחד מהיתרונות המרכזיים הגלומים בעסקאות ליסינג תפעולי שיש לתת עליהם את הדעת טמון בעובדה שמדובר בדרך מעולה לשדרג את העסק הקיים שלכם ו/ או להקים עסק חדש. זאת, מפני שליסינג תפעולי, כמו גם ליסינג מימוני, מאפשר ללקוח לנצל את אפשרויות המימון השונות על מנת לממן את רכישתם של מספר כלי רכב מבלי שהוא זקוק להון עצמי גדול.
זאת, מפני שהתשלומים לחברת הליסינג מתבצעים על פי רוב מדי חודש באופן שוטף. לכן, הלקוח אינו צריך לגייס מראש את מלוא הסכום הנדרש לצורך מימון רכישתם של הרכבים, מה שמאפשר לו להשקיע את מרצו וכספו בהיבטים אחרים הקשורים לניהול העסק, כמו מימון רכישתו של ציוד חדש, מימון הקמת פסי ייצור, רכישת מלאי והוצאות פרסום.
לכן, לצד עסקים המבקשים לרענן את צי הרכב הקיים שלהם שהתיישן, ניתן אף למצוא עסקים קטנים וגדולים הנמצאים בשלבי הקמה או התבססות, אשר מעוניינים לקבל פתרונות מימון מתקדמים תוך התרחבות העסק שלהם.

דילוג לתוכן