Fraud Blocker
Motor Lease

תוכן עניינים

מה ההבדל בין ליסינג להשכרה?

תוכן עניינים

מה ההבדל בין ליסינג להשכרה?

מה זה ליסינג ומה זה השכרה?

השכרת רכב דומה לכל שכירות אחרת. הרכב נמצא בבעלות של סוכנות הרכב, והיא מציעה אותו לשימוש מוגבל, לתקופה מוסכמת, עבור אדם אחר שישתמש בו. בדרך כלל מדובר על טווח זמנים קצר. לעומת זאת, ליסינג דומה יותר לחכירה, כאשר סוכנות הרכב מספקת את הרכב לאדם כלשהו, שמשלם לה מדי חודש סכום מסוים, למשך כמה חודשים או שנים שנקבעו מראש. בסוף התקופה, אותו אדם יוכל להחזיר את הרכב לסוכנות, או לרכוש אותו במחיר שנקבע מראש.

אז מה באמת ההבדלים בין רכב ליסינג לבין רכב מושכר?

ראשית, משך הזמן שבו משתמשים ברכב הוא ההבדל הראשון והמרכזי בין ליסינג לבין השכרה. כאשר אנו מדברים על השכרת רכב, בדרך כלל אנשים ישכרו אותו למספר ימים, וחלק מהאנשים אפילו ישכרו רכב לכמה שבועות. ישנם גם אנשים שמבקשים לשכור רכב לכמה שעות בודדות. בניגוד לכך, כאשר מדובר על ליסינג, משך השימוש ברכב ארוך הרבה יותר, ויכול לארוך כמה חודשים, ואף כמה שנים.
שנית, הבדל נוסף בין ליסינג לבין השכרה הוא מטרת השימוש ברכב המדובר. כאשר אדם מבצע ליסינג, מטרת השימוש שלו היא לא ספציפית, והוא מעוניין בדרך כלל להשתמש ברכב לכל צרכיו היום יומיים והשגרתיים למשך זמן רב. בניגוד לכך, כאשר אדם מחליט לשכור רכב, בדרך כלל המטרה שלשמה הוא שוכר את הרכב היא ספציפית, כמו טיול לדוגמא. לפעמים, כאשר מעוניינים לצאת לחופשה, ואין מספיק מקומות ברכב, האופציה הטובה ביותר היא לשכור רכב עבור החופשה בלבד, ולהחזיר אותו מיד בתום החופשה.
שלישית, היבט הבעלות על הרכב שונה בין אם מדובר על ליסינג ובין אם מדובר על השכרה. כאשר אדם שוכר רכב, הוא אינו הבעלים של אותו רכב. הוא מקבל את ההחזקה על הרכב למשך תקופת ההשכרה, ומיד לאחר מכן עליו להשיב את הרכב לסוכנות ההשכרה. עם זאת, גם בליסינג למעשה האדם אינו נחשב לבעלים של הרכב. הוא משלם מדי חודש עבור הרכב, אך הוא אינו הבעלים החוקיים של הרכב, הבעלות נשארת של סוכנות הליסינג. 

יחד עם זאת, בגלל שרכב ליסינג נשאר זמן רב ברשותו של המשתמש ברכב, ישנה תחושה של שייכות ובעלות על הרכב. אותו אדם משתמש ברכב מדי יום, למשך זמן רב, ולכן הוא כבר מרגיש כאילו הרכב שייך לו. זו תחושה שאי אפשר להרגיש ברכב שכור, שנועד לשימוש של כמה ימים בלבד.

לבסוף, הבדל נוסף בין ליסינג לבין השכרת רכב הוא היבט האחריות על תחזוקת הרכב. כאשר אדם שוכר רכב, אין שום דרישה ממנו שינקה את הרכב, או שיעביר אותו טיפולים מסוימים. כמו כן, כאשר מתעוררת תקלה ברכב, אותו אדם יכול לפנות ישירות לחברת ההשכרה, והיא תצטרך לטפל בבעיה. לעומת זאת, ברכב ליסינג, המשתמש ברכב צריך לדאוג לתחזוקה השוטפת. לנקות את האוטו, לשטוף אותו, לשמור עליו וכדומה.

קצת עלינו

חברת Motor Lease פועלת מאז שנת 2004, ומהווה חברה מובילה בתחום השכרת הרכבים והליסינג. החברה מציעה מגוון רחב של רכבים, שיתאימו לכל השימושים ולכל הצרכים של כל אחד. בין אם אתם זקוקים למכונית משפחתית עבור טיול או חופשה, בין אם אתם זקוקים למשאית או לרכב מסחרי כדי לשנע סחורות, ובין אם אתם זקוקים לרכב קירור – תוכלו להיות בטוחים שהגעתם למקום הנכון.

דילוג לתוכן